Beaver

Area Reps
  • Content count

    8,321
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Beaver last won the day on August 23 2014

Beaver had the most liked content!

Community Reputation

4,192 Excellent

About Beaver

  • Rank
    Wellington Area Rep

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Local Area
    Wellington
  1. Plus you shouldn't be going camping to watch god damn TV...blardy kids these days
  2. Yeh nah they won't work but thanks for looking! Keen to grab those bolts of you come across them (will only be temporary loan)
  3. Yep yep m12x1.25. Spacer will likely not fit but worth a shot anyway if I'm grabbing some bolts. Will just use washers if not haha
  4. Managed to get it all bolted up proper, apart from the flex plate. Couldn't find any bolts the right size (but have made the centre bore the right size). Starter and teeth on the flex plate look to line up which is good. Might need to play with the plate spacing from the crank but that's easy enough (bearing in mind this setup is purely for cranking the engine for a Comp test, will be using the real parts from the old motor so will all bolt up perfectly)
  5. Minor progress. picked up a rb30 auto box and whipped the front housing/bell housing off and it bolts up to the rd which is good (internet never lies) and starter motor bolts up to. Next is to modify the l series flex plate Ky gave me (to bolt to crank, needs the centre bore made bigger) or find a cheap/free rb flywheel or flex plate so I can bolt it all up and comp test. Seems like a heap of work but I'd rather do it now and keep the wagon going than pull old motor out, fit this one and find its proper fucked.
  6. Fucking bang! Amazing how smooth the process can be when the person doing the work in the first place isnt a complete idiot. 2JZ skids on then?
  7. haha in that case, you definitely don't want to got back to accounting!
  8. you're an animal on rust repairs! (In a good way haha)
  9. Keen. Al, if you get 1UZ sorted then I'll dibs 2 seats and help with gas bill. Backup plan, get turbo deez sorted for Gloria and smoke the place out again.
  10. Good stuff man, loved my mk2 wagon (the white one Conner started his build thread with). Such an odd ball shape, all the barrys be swooning.
  11. Lol. i only need it to bolt up a starter motor
  12. Oh mean, keen to grab it from you and see if it will bolt up.
  13. I have no idea what a 71C gearbox is but keen to see if it fits.
  14. Small update. Massive thanks to old man KY for sending up a camshaft (thats not in two bits). Whacked that in and chucked the belt back on, engine turns over by hand with no odd noises or oddities (such as sudden loss in compression) which is a good start. I was hoping to compression test it but turns out its not really practical to do out of the car (cant bolt up starter etc without bell housing). Although might see if I can find a rb bellhousing for a loan as it will likely bolt up. Recent trip to Japan sourced a few goodies (crystal shifter, lace seat covers, stickers etc), and got my pine back on for some nice wheels so spent last night browsing yahoo japan. Also found a mooneyes visor haha https://wing-auctions.c.yimg.jp/sim?furl=auctions.c.yimg.jp/images.auctions.yahoo.co.jp/image/dr000/auc0212/users/7/0/8/5/mackys_1-img383x263-14818565326td6al22809.jpg&dc=1&sr.fs=20000 Need wof for nats so thats the primary goal (booked in for next weekend). Have done some work already that needed sorting so shoudl be straight forward.